tisdag 8 mars 2011

Ny garderob

Det blev en ny garderob i alla fall. H&M är bra, dom finns där med sina fina priser när allt suger.
Nu har jag begravt strl XS och jeans i 25-26/32 för ett tag (blev mkt plats i garderoben!) och bjudit in strl M och ett par svarta och ett par blå jeans i 28/32 och lite annat smått och gott. Dock kommer jag få ett problem om jag går upp ytterligare. Nu får det vara nog alltså.
En ny tid, inget att sura över, det kommer en möjlighet att få gräva upp det gamla sen, sen när allt e bra igen. Då vill jag säkert iaf ha en ny garderob för att fira...kanske borde bränna skiten i stället ;)
Köpa ny BH var dock lite småklurigt.... i takt med uppgång växer också brösten, eller ... ja i alla fall det ena... GÄSP va tråkigt det kan vara. Jag har aldrig varit ett fan av att prova underkläder tidigare, det kan jag säga har försämrats ytterligare. Det blir lite småbissart också när de snälla biträdena vill hjälpa till och titta och fixa, det är inte varje dag dom hjälper någon men bara ett bröst ser det ut som på deras minspel. Konstigt, de flesta kvinnor har väl bara ett bröst? Det är ju SÅ VANLIGT med bröstcancer, jaadååå.

På vårdcentralen har jag gjort någon form av nytta idag, jag har varit med och bidragit till att ytterligare 2 sköterskor fått lära sig att lägga om och spola en PICC line, nu måste nog alla som jobbar där ha varit med, och alla vill dom testa själva en gång också, så det är tur att jag ska dit en gång i veckan och kan hjälpa till. Vi hade också en liten "öppna frågor om cancerbehandling och fertilitets snack" när jag var klar. Jag tror att många känner någon som har haft cancer, eller känner till någon, men jag börjar misstänka att många aldrig träffat en livs levande, eller så är det bara så udda med min ålder att det här händer hela tiden (det är ju trots allt människor inom vården som frågar mest, de borde träffa en och annan). Trots detta så är det nog en massa människor som håller tillbaka, dom kanske vill fråga men vågar inte. Bara för ordningens skull så bör jag tillägga att jag har inga som helst problem med att
prata om det här, inga alls, jag berättar gärna och länge om mina äggstockar och bröst, och annat skit som hänger med, kör på bara.... när jag berättat färdigt sticker jag snabbt som fan innan någon hinner upptäcka att jag bara hittar på, för det är ju inte mig själv jag berättar om, eller?

Idag har jag också fått prova på hur det är att bära peruk i vind. Också det är lite klurigt....

3 kommentarer:

  1. Hej på dig
    Ja peruk-i-vind fick man inte lära sig hos perukmakaren:) . Bra gjort med din shopping! Tänkte på din svacka du hade igår- de kommer ju när man minst anar det. Men jag har en mentalbild dom jag plockar fram...Jag sitter vid vattnet med ett glas vin i handen , håret har växt ut lite, alla behandlingar är klara, solen värmer och jag känner total lycka och styrka! vet du- det fungerar! När det gäller omläggn av piccis borde man få någon typ av ersättning när man lär upp alla på vc. Min vc är ju privat...hm...något att fundera på. Lite mer pengar till garderoben som behöver fyllas på med kläder i rätt storlek kanske.

    SvaraRadera
  2. :) Ja, lite extra pengar skulle ju inte skada ! Jag har en mentalbild också, jag tänker tanken varje dag! Det är bara när det blir lite mycket och och jag gärna vill OXÅ... om du förstår ;)

    KRAM Kattis!

    SvaraRadera
  3. Skickar en onsdagspepparKram till dig.

    SvaraRadera